Saturday, April 9, 2011

Peralatan Baruku no 2

Assalamualaikum semua ......hari ni aku nak tunjuk peralatan yang telah lame kuidamkan sejak dulu-dulu lagi .Bukan ape kalau boleh setiap mereka yang gemar memasak ingin kan peralatan ni...... Teng.....teng ......Jawapanye bread maker....

Mesin pembancuh roti ni aku beli dikedai cosway ,harganye amat murah berbanding dengan pasaraya2 yang sedia adee.So N3 kali ni aku tunjukkan roti yang first time dibuat ye.





Memang senang dan ringkas saje membuatnye kerane kebanyakkan dari kite yang bekerja kalau boleh yang tak payah duduk di dapur lame2 betul tak cume masukkan bahan2nye dan keluar terus jadik saje....Ok ini roti yang pertame aku buat ,memang sedap dan menjadi ....

My hubby pun kate sedap sbb ia makan panas2 so tektur memang lembut .Untuk sampai siap dimasak mengambil masa sehingga 3jam lebih.Jangan cite banyak jom kite layan resepinye.....
Roti yang aku buat ni saiz yang paling kecil iaitu 2.0Ibs.

Chocolate Bread
Resepinye:

160 ml H2O
190 ml fresh milk
560 gm hig protein flour
8 tbsp sugar
2 tbsp minyak
1 1/2 tsp salt
30gm chocolate powder
1 tsp yeast

Carenye :
1.Masukkan semua adunan mengikut turutan dalam list ni .
2.Kemudian set as sweet programe gitu.
3.Machine ni mengikut spt dalam manual yang diberi .

Hasilnye..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...