Monday, October 29, 2012

Jalan-jalan yang menyejukkan badan


As salam semua.......Masih lagi mood raya ya.Bagi mereka yang baru pulang dari kampung tentu penatkan hari ni untuk mula  bekerja.Kepala ni pun masih lagi terngiang-ngiang dengan bunyi cengkerik dan adanya kokokan ayam bila bangun pagi .Memang kalau berada dikampung mmg tak nak balik lah..........Bestkan....Macamlah As ni balik kampung pulak......... tak lah hanya beraya disini aje.

So apa yang nak dikongsikan ialah semasa Hari Raya yang lalu aku telah ke JJ Bukit Tinggi Klang untuk cuci2 mata kerana entah kenapa cuaca pada hari tu cuaca mmg betul2 panas rasanya kalau ada kolam dah lama As terjun kedalamnya.Untuk menghilangkan rasa panas aku telah keluar untuk berjalan2 bersama famili untuk menyejukkan badan dengan memasukkan diri kedalam JJ tu.Orang ramai macam biasa rupa2nya ramai yang juga tidak pulang kekampung untuk beraya hanya beraya di sini.

Sedang aku berjalan2 aku terpandang kat satu kedai ni yang menjual berbagai assam dan candy.Memang geramlah tengok makanan kat sini yang berwarna-warni dan pelbagai bentuk .Lepas tu siap boleh rasa lagi .Tapi aku bukan setakat rasa tapi makan sampai kenyang dan kenyang.


Inilah kedainya tengok ramainya orang kat dalamnya.Ia terletak ditingkat satu bersabelahan dengan Jaya jusco.Kedai ini hanya menjual candy dan assan sahaja .Memang seronok sampai rambang mata tak tahu mana satu nak pilih



Assam jambu pedas sangat sedap.....




















Ini pula candy pelbagai warna dan corak

Candy warna warni berbentuk ikan

Ini pula adalah candy berbentuk ulat .Sekali tengok mmg tak lalu nah menjamahnya


Ini semua adalah assam yang telah dikeringkan ada  dijual disini.



Memang seronok kalau datang kat sini .......sbb kenyang makan assam semua ni !!!!!!!!!!!























No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...