Friday, November 9, 2012

Banjir kau datang..............hu...hu....


Pada minggu lepas aku telah makan angin ya ke.........macam silap aje ..........bukan jalan-jalan petang ke Morib dan seterusnya ke Bagan lalang untuk dinner sekeluarga.Sebenarnya takut nak gi  ....... takut tersekat dalam banjir tapi my hubby laling ni sibuk nak gi malawat banjir kononnya ...........ala-ala  YB lak pulak.


Semasa dalam  perjalanan dari rumah melalui jalan belakang nak ke Banting tetapi melalui Teluk Panglima Garang aku telah merasakan bibit2 banjir yang mana ada jalan yang tidak dibenarkan masuk dan perlu melalui jalan kampung .So masani aku dapat melihat banyak rumah2 telah ditelengami  air.Tidak kurang juga ada yang seronok main air.Kesian tengok rumah 2 yang dimasuki air penatlah nanti apabila surut air kan ............Sabar banyak 2.
Tengok banjirnya hampir sampai kelutut
Disebalik pokok kelapa sawit...........
Lorong  untuk masuk kerumah juga banjir
Kesian kan .......mmg dah masuk kedalam rumah .Sabar ya.....
Seterusya  perjalanan diteruskan lagi terus ke pantai MOrib dan Bagan Lalang .Sebanarnya datang kat sini  saje  je untuk makan2 ditepi laut .Gambar tak dapat ambik banyak2



Pemandangan dibelakang tu adalah resort yang dibuat ditengah laut.Nama resort ni adalah Palm Tree Resort.Tapi kalau  hujan2 ni nak tido kat sini takut..........kalau ada tsunami......he.he......



Restoran ni terletak dihujung jalan aku pun kurang pasti apa nama jalannya tapi apa yang pasti restoran ni berdepan dengan pasar yang menjual ikan 2 segar dan menghadap laut.


Pemandangan belakang restoran ni  menghadap laut.Masa kami sampai tu hujan turun dengan lebat sekali.Pakat-pakat berpayung la customer2 yang  datang .Restoran seafood ni telah lama beroperasisemenjak bapa mereka masih ada lagi.


Tengok habis licin semuanya  lapar ni.......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...